13 juli 2012

Torsdagens loppisfynd

I torsdags var jag på en lokal fast loppis, den är fördelaktig att gå på för där finns ju avdelningar för allt, man vet precis var man ska gå för att hitta diverse grejor, jag köpte inte så mycket men det var inte meningen heller, det börjar bli trångt i huset, lite pocketböcker eftersom jag läser mycket nu på semestern.

På den loppisen jag var så finns det en liten skrotbod, den tycker jag är kul att rota rundor i.

En duk med blått mönster, är igentligen inte så mycket för sånt men den slank ned i korgen, ett paket med något gammalt klädesmönster. Tänkte inte sy kläder utan jag stämplar på det bruna silkepappret och limmar fast på canvas mm, för att få en lite gammal look.

Där fanns flera fantastiskt söta serviser som jag bara ville ha, den ena har jag redan några av och kunde alltså komplettera med fler, men min mamma som var med avrådde mig å det grövsta just pga min platsbrist. Det känns skönt att jag inte drog hem så mycket men det skär lite i hjärtat, där fanns en söt porslinskaffekanna med lock som jag inte heller köpte. Mitt bildminne är långt så det tar ett tag innan jag glömmer dessa, dock fick dessa assietterna med rosa rosor följa med, dom tar ju inte så mycket plats.

Ett udda gammalt kockumlock som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med än, och ett glaslock till konserveringsburkar som jag har en del, men just detta med tre kronor är lite ovanligare.

Nordens flora är ju ganska populär då man ramar in blomsterillustrationerna inom Vintagevärlden, jag brukar köpa när jag hittar, men denna gången fanns det 15-20st, så det fick räcka med tre.

Kanske blir det loppis imorgon igen, en traditionell stor utomhus som en idrottsförening anordnar, dom brukar vara kul men väldigt överbefolkade, en del kämpar ju sig fram till borden som om det gällde liv eller död. Men det blir nog en tur skulle jag tro =)

Inga kommentarer: