15 juni 2011

Måndagens loppis del1

I måndags var ju jag och en kompis på loppis och botaniserade, här kommer mitt största (och tyngsta) fynd.
En Husqvarna trampsymaskin med skåp,skulle tro den är från femtiotalet, jag är ju ingen retrofantast men jag föll för att den var så väldesignad. Den var nog inte billig på sin tid och den verkar fungera perfekt.


Den har genomtänkta små finesser och lösningar, det gillar jag.

När man öppnar luckan så fäller man ut överdelen så bli arbetsytan dubbelt så stor, jag tänkte ha det som ett serverings/barbord i vårt uterum, gillar att den inte tar så mycket plats.

Man kan ju montera bort symaskinen så blir där ju mer plats i själva skåpet, men det vet jag inte om jag har hjärta till. Min kompis ni vet keramikern (se under) hon gjorde en badrumsvask av ett liknande sådant här skåp, fast det var vitt, hon tog bort symaskinen och gjorde hålet större så att hon kunde sänka ner en porslinsvask där. Hur fint som helst.

I skåpet fanns orginallampa, mönster, spets mm, bara det var halva nöjet.

Kanske låter jag den vara som den är, kanske målar jag om den, eller säljer jag den, vi får se.....

1 kommentar:

Malin på pastill.nu sa...

Men gud så fin! Antar att jag inte bor nära dig, annars hade jag försökt köpa den ;-)