13 juni 2011

Loppisrunda & Keramik

Idag var jag först på en lokal loppis och botaniserade det blev lite smågrejor, och ett piffigt symaskinsskåp, visar på onsdag när jag är ledig.
Efter det var jag hos en kompis som är keramiker och konstnär, hon bor på en mysig Skånegård, ni vet korsvirkeshus som är som är byggt med en helt omsluten innergård.
Att få gå runt i hennes trädgård, hem, keramikverkstad är ett litet äventyr i sig, överallt skymtas diverse konstverk, loppis grejor som hon gjort om osv.




Keramikverkstadens lilla toalett var även den full av detaljer, hennes egna kakel, skulpturer, egengjord toarullehållare osv.

Här är en av hennes egengjorda kakelplattor, det är ett foto från hennes barndom, kul eller hur?




Denna skulpturen hette Första dansen, den blev jag väldigt förtjust i, ska fråga henne vad den skulle kosta, konst är ju en investering eller hur.


En liten vattenfontän på trappan, i form av en kissande dam, den är faktiskt söt.

Och här har vi en av huskatterna, har för mig att hon heter Kerstin eller var det Bodil.....


Nu väntar sängen så jag orkar upp till jobbet imorgon, skulle vilja pyssla lite men klockan är på tok för mycket. Godnatt!
 
 

2 kommentarer:

K. Stamberg sa...

De där kakelplattorna med gamla foton var ju jättefina! Skall bli spännande att se hennes webbutik sedan.

E.Winberg sa...

Underbart!