15 juni 2011

Måndagens loppis del2

Här kommer del2 från min loppistur i måndags.

Gamla nycklar, såklart, där finns en speciell meckarbod som bara har verktyg och annat och jag kan inte gå in i den utan att grundligt gå igenom deras nyckellåda. Jag har ju redan massor av riktigt gamla fina nycklar, så de här tänkte jag faktiskt använda i mina pyssel, en del ska jag göra lite rostigare först.

En gammal ask med halvrostiga nubb kan alltid vara bra att ha, patinan är naturlig och allt.

I textilboden är det obligatoriskt att jag tar en titt i deras knapplåda, jag inriktade mig mest på metallknappar denna gången, jag kan rota där hur länge som helst.

Alla pocketböcker kostar 5kr, köpte fyra stycken en för varje semestervecka.

Två skärp till mina armband, jag borde nog sätta köpstopp på skärp nu och använda upp de 20talet jag redan har...

Jag var ute efter bredare gamla fotoramar ni vet de där sirliga, men det börjar bli riktigt svårt att få tag på dem, varför köpte jag inte på mig massor för ett par år sedan när de var vanliga och billiga. Denna var ju inte rikitigt den stilen men den var gammal och ganska elegant, jag låter den nog vara som den är.

Nickelfat på fot kan man aldrig få för många av, så fina att dekorera med blommor eller småsten och ljus mm.

Vet inte vad de här kallas jag säger såsbalja, är väldigt svag för den ovala formen och att fatet sitter fast, romantikern i mig dras till dem, jag stod och höll i två gräddkannor som jag också råkar vara förtjust i, men jag stålsatte mig och ställde tillbaka dem. Min sambo skulle nog vara stolt, hehe...

En söt sockerkopp med lock den gick dock inte att släppa, det har jag nog ingen, tror jag....

Två träljusstakar som ska pimpas, och en nickelljusstake, det är svårt att hitta höga ljusstakar har jag märkt.

Det var nog det mesta, idag är jag ledig men ska snart göra mig redo och köra till en kompis, där vi ska diskutera och planera en loppis som vi ska anordna i sommar, eller det blir en loppis & vintage marknad med hantverk osv. Hejhej!

2 kommentarer:

Alexandra - Pysselmaniker sa...

Vilka härliga loppisfynd! Jag är riktigt avundsjuk på dina nyckel-köp. Nycklar är så fina att använda i pyssel!

Malin på pastill.nu sa...

Åh, är kär i knapparna du hittade! Vill ha!