20 juli 2014

Hemgjord glasspinne

Här har varit lite låg uppdatering på sistone, det beror på att jag jobbat nästan omänskligt mycket ända sedan i Maj, men idag är det sista arbetsdagen innan semestern. Kan inte fatta att jag har tre helt oplanerade veckor framför mig, älskar att ha helt öppet schema, vakna på morgonen och tänka vad ska vi göra idag....

I alla fall så testade jag att göra glass häromdagen i min lilla juicemixer, det gick hur bra som helst, smaken var Ananas/Kokos/Lime. Som vanligt är det inga exakta mått på ingredienserna.

 
3dl Färsk elr frusen färsk Ananas
1 stor burk Kokosmjölk
1/2 pressad Lime
1msk Honung elr Agavesirap (elr mer om man vill ha det sötare)
Ev. en skvätt Apelsinjuice om det blir väldigt tjockt.
 
Hällde bara allt i juicemixern och körde det slätt, man bör mixa det ett tag för Ananasen tenderar att bli lite trådig annars. Häll upp i glassformar, mina kommer ifrån Ikea och kostar 19kronor. Tänk på att röja undan en liten ruta i frysen där de kan stå, frys i ca4 timmar.
Skölj dem i varmt vatten för att få loss dem ur formarna, nästa gång blir det ett annat recept som jag tror blir riktigt bra.
 
 
 
 


Inga kommentarer: