1 juni 2014

Nyrenoverad gård i skogen

Igår besökte jag min kusins familjs nyrenoverade torp/gård som ligger mitt ute skogen, jag hade sett det en gång innan de började renovera precis när de hade köpt det och då var det ett litet rött hus med ett intilliggande stall.
Mina förväntningar var höga men dom slogs ändå med hästlängder, jag älskar läget att det är sista huset på en liten grusväg, och hur det öppnar upp en pittoresk vy mitt i allt, och ändå är det nära till civilisationen, hade kunnat flytta dit direkt men tror inte dom är sugna på inneboende, där skulle man suttit och försörjt sig på att pyssla och skriva böcker, jag är uppväxt i skogen och det är dit jag dras.

En ljus matsal precis till höger när man kommer in i huset. 



Lilltjejens rum hade tagit fler bilder barnens rum men dom blev inte så bra.
Inomhusbilder är inte min starka sida.



Eftersom det firades två födelsedagar igår så var det uppdukat lite här och var.

En mysig hörna i hallen, fint hur dom har fällt in fönster i väggen.

 
 
Skafferidörren i köket.


Vem hade inte velat ha ett traditionellt skafferi som man kan gå in i?

 
Och hur fint är inte badrummet. jag har faktiskt ett likadant klinkergolv som liknar trä i vårt badrum, men vårt är inte lika stort och har inte träpanel och tapet på väggen och så fin inredning, jag tror nästan jag hade kunnat hyra in mig och bo endast på toaletten.

Även här hade dom fällt in ett fönster i väggen.


 
En slags walkincloset/rum med garderober på ena väggen och lite piff på andra väggen.
 
Imorgon kommer det lite mer bilder, tanken var att jag skulle fotat barnen också men det verkar jag ha glömt bort =)

 
 


Inga kommentarer: