26 december 2013

Juldagen

På juldagen firade vi julafton hos min mamma här kommer lite bilder =)
 
Jag fick elektriska blockljus, jag gillar ju ljus men är lite glömsk så det tar emot att ha för mycket levande ljus då jag är rädd att jag ska glömma släcka dem, och batteri känns lite onödigt på miljön. Nu kan jag sätta dem på timer och behöver inte tänka på att varken tända eller släcka dem.

Min mamma hade virkat fina vantar till mig.
 
Jag fick en massa roligt pyssel, fina papper, servetter mm.


Mamma är duktig på att dekorera och göra fint med blommor och naturmaterial och gamla charmiga saker som hon hittat på loppis mm.

Julgranen har hon själv letat upp och sågat ner i skogen där hon bor, i den hänger antika kulor och lite hemgjort pynt.

 
Imorgon är det dags att börja jobba igen, julen är över så snabbt men så närmar sig nyår istället och ett nytt år med nya möjligheter. Det har varit ett tungt år på många sätt, miste min pappa i Juni mm. Men om 2013 var ett otursår så hoppas vi på ett bra 2014 för alla, jag vill lägga detta året bakom mig och blicka framåt, tror det blir ett spännande och kreativt år =)
 
 

Inga kommentarer: