9 april 2013

Handukar med namn

För ett par år sen sydde jag namn på handukar till mina barn och till de barn som vi byter julklappar med. Det var ganska mycket jobb!
Nu fyller mina brorsbarn år och de önskade sig fler handukar med namn. (Eller deras mamma tyckte att de behövde det!)
Denna gången har jag provat en ny variant som gick lite snabbare.
Jag ritade upp bokstäver på ett A4 papper och skar sen ut dem.
La dem på en färgad handuk och duttade textilfärg i öppningarna.


Sen tog jag bort papperna och så här blev resultatet:


Sedan ska det torka i 24 timmar och sedan strykas på baksidan för att fixera färgen.

De gick ganska fort att göra och jag tror att det ska hålla ganska bra i tvätten. Jag har gjort tröjor med namn innan och de har hållt jättebra i tvätten. (Har använt panduros textilfärger!)

Har nu beställt textilfärg i sprayform som jag är väldigt sugen på att prova. 
Återkommer med resultat senare!


Åsa

Inga kommentarer: