26 december 2012

Sista julinlägget för i år....

Nu börjar julen bli ganska tjatig tycker jag, lika länge som man kan se fram emot den. lika snabbt blir jag trött på den, det är liksom ganska skönt när det blir som vanligt igen. Ska bli kul att börja fundera på lite nya icke julrelaterade pyssel. Här kommer iallafall lite bilder från mina föräldrars hus, där vi igår hade lite julfirande.

Min mamma har hakat på trenden med en gammaldags julgran i en zinkhink, under den har hon en silverbricka med lite kuddmossa och gamla trätofflor.




Lille brorsonen har varit med och julpyntat i år, här har även en julkrubba fått komma fram, också den vise mannen som brorsonen sa =)

Jag tycker det är synd att man inte längre får tag på Hyacinter med mycket doft, jag förstår ju allergiker men ändå lite synd.


Ja ni ser ju vem jag har fått det där med att hänga Lummer ifrån....

Tre tomtar på väg till grannen för julklappsutdelning.

Idag ska vi hämta hunden Ludde som ska bo här ett par dagar, det blir hemmamys för hela slanten. Det känns konstigt men jag har inget pyssel på gång i huvudet, brukar alltid ha en massa på vänt. Tror jag får börja med att röja på pysselbordet och sortera lite i mina backar, det har blivit lite kaos där nu i jul med diverse akuta pyssel.  Ha sköna mellandagar =)

Inga kommentarer: