28 oktober 2012

Dagens loppisfynd!

Idag var jag på loppis och hittade denna lampfot. Säljaren ville ha 20 kronor, men svärmor prutade ner den till 5 kronor.
 
 
När jag kom hem målade jag den vit och letade upp en lampskärm i källaren.
Den blev faktiskt riktigt fin. Väl värd en 5 + lite färg. Det kommer att bli ännu bättre när vi får insatt våra nya fönster som är vita på insidan! Längtar!
 

Var lite osäker på om det skulle gå att spraymåla utomhus för det är bara ett par plusgrader och snö här, men det gick fint och det torkade lika bra som vanligt. På loppisen hittade jag också 2 gamla konserveringsburkar som jag ska ha som ljusstakar med mossa och kottar i, eller med bara kottar när det närmar sig jul!
 
Åsa
 

1 kommentar:

Carolin sa...

Ja det var ett fynd, och den passade ju perfekt med lampskärmen. Det är mycket roligare och personligare än att köpa ett färdigt paket. Jag har ett lampskärmsskelett som väntar på att jag ska sy en skärm,kanske denna veckan.....