29 maj 2012

Tvåårskalas på landet

Här har vi den söta och kavata lilla tvååringen vars kalas jag gästade i söndags. 

Vädergudarna var på vår sida hela dagen.

Damerna sitter på verandan och dricker vin eller saft?...

Som vanligt så gick jag husesyn med kameran både ute och inne.

Både lekstugan och garaget hade fina blomlådor under fönsterna, och jag som inte ens hunnit plantera i mina två, hur hinner människorna med allt.


En rostig gammal sängbotten har fått bli klättertorn åt en Humle.

Har inte tänkt på att man kan ha rabarber i kruka, jag har dålig jord här och dålig plats också men i kruka skulle funka.

Här sitter lilltjejen i Grålle, men det är knappt man ser henne.



Här är min coola farfar med ett av sina barnbarn, han blir 92år i år och har fortfarande glimten i ögat och är frisk och klarar sig själv, hoppas man har nedärvt dessa supergener.

Vågen kommer från min farfars hus som förr var en gammal lanthandel.

Farfars gamla brandspruta pryder sin plats i hallen.


I deras vardagsrum står denna gamla dörren lutad mot väggen med dessa fina amplar.

Födelsedagstjejen var uppe och ställde tavlan hon fått av mig på plats i sitt rum efter att ha fått den.

Två sådana här stolar räddade min pappa från soptippen, de står numera i min kusins sovrum, folk slänger alldeles för fina saker, skänk till loppis istället säger jag..


En detaljstudie av lillkillens sovrum, vimplar i taket och traktorer på hyllorna.


Jag är svag för deras kökstapet som ser ut som rutigt tyg.


Fasta bänkar vid fönsterna i köket, japp det vill jag också ha.


Min kusin och jag har likadan smak så det är en fröjd att gå runt och titta på alla fina detaljer i och utanför deras hem, det är inte för inte som man blir sugen på att sälja sitt hus och köpa ett på lite lantligare domäner, med en stor länga där jag kan vara och leka konstnär, affär och fotostudio.
 
 


Inga kommentarer: