29 maj 2012

Älvtavla och miniatyrer

I söndags hade mitt lilla kusinbarn 2årskalas och jag har knåpat ihop en liten tavla till henne med henne som motiv,  en liten älva fick hon bli såklart..

Har skrivit ut fotot på vanligt papper i svartvitt, använt stämplar i bakgrund och till älvvingar. Jag har täckt hennes egna klänning med två olika designpapper utskurna i rätt storlek, också lite gamla bokblad här och där.

Stansade ut blommor i ett dekorpapper, det rutiga är en papperstejp ifrån Panduro, har också använt mig en hel del av Inktensepennor till konturer mm.

Lilltjejen ska få ett dockskåp och då kom jag på att jag har en massa miniatyrer liggande från den tiden det begav sig med tittskåp, nu kan dom helt plötsligt komma till nytta, även om hon kanske är lite liten än.
Prinsesstårtan och rulltårtan har jag gjort i lera och målat.

Det är alltså ett gammaldags litet bageri.

Här har jag gjort pytte chackrutor och pytte dammsugare.

Kanelbullarna har jag också gjort, dom är ca 1cm i diameter.

I nästa inlägg kommer lite ifrån själva kalaset.

 

Inga kommentarer: