29 januari 2012

Loppis med tur och otur

I torsdags skulle jag och en kompis iväg på en heldag med shopping och loppis och god mat.
Vi började på loppisen och jag handlade faktiskt ganska måttligt, lite böcker i bokavdelningen och lite sött porslin, bra priser fick jag också. Men när jag glad i hågen gick till bilen så visade det sig att jag hade fått parkeringsböter, alltså blev det en ovanligt dyr loppisrunda......

En söt liten sockerskål med lock, som jag glömde fota köpte jag också. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha dessa till jag kan bara inte låta bli.

Två fat, två vita porslinsljusstakar, och två runda kakelplattor, som jag tänkte limma ihop till ett kakfat men det bli nog en kopp på toppen istället.

Några obligatoriska nycklar blev det såklart också, de är ju bara halvgamla men man kan ju alltid lägga dem i lite vinäger och göra dem rostiga.

En halvgammal naturbok med både växter, fjärilar, fåglar osv, perfekt att klippa i.

En stor kartbok som jag tänkte klippa i, det är svårt att hitta riktigt gamla, men fördelen är att denna halvgamla näns jag klippa i.

Jag fyndade också två stora inbundna böcker ifrån 1800-talet, det är någon slags veckotidning som är samlad i en stor årsutgåva. Mycket fina bilder, anonnser, reportage mm. 

Men nu kommer jag till dilemmat, ska jag verkligen klippa i dessa, vilket ju var första tanken.

Hade ni klippt i dessa, eller är det ett helgerån?

Inga kommentarer: