20 juli 2011

Loppisrapport

Jag skulle ju berätta hur det gick på loppisen jag var på i lördags, och jag kan säga att där var sjukt mycket folk och smått kaotiskt. Jag har sprungit på loppis sedan barnsben så jag vet hur det går till, men här hade vissa damer ovanligt vassa armbågar, de bara kastade sig fram och visade inte någon somhelst hänsyn. Speciellt en dam råkade jag ut för ett par gånger, men jag sa till henne att lugna ner sig, det var svårt att komma fram till borden man fick plöja genom ett par meter människor för att ens få en skymt av grejorna.

Så för första gången gav jag upp, man orkade inte med trängseln och det lugnade inte ner sig heller, det blev bara ett par smågrejor och inga särskilda fynd, sambon blev nöjd iallafall. Han förstår inte varför jag springer på loppis och köper mer grejor helgen innan jag ska anordna en egen för att bli av med  gamla grejor, men det är så det är, tror det är lite sport att kanske hitta det där fyndet med stort F.


En stor Bavaria tekopp, som jag kanske säljer igen till helgen.

En liten söt tekanna som jag köpte bara för att den var så söt =)

Ett nickelfat på fot som jag det saknas någon del ovanpå men jag tänkte sätta ett blockljus på den istället.

Lite gamla böcker, jag är ingen royalist så jag har ingen aning om vem Drottning Astrid är men där var fina gamla barnfoto som jag ska klippa och klistra med.


Ett par gamla fågelböcker som också ska klippas i.

Och en hälsobok från 1904 med lite speciella bilder som jag tänkte använda i diverse projekt, det är dessutom roligt att läsa vad dom ansåg om hälsa och olika sjukdomar på den tiden, jag är glad att utvecklingen har gått framåt.



Idag är det en bakdag, började med att baka en kladdkaka till min kompis som fyller år idag, jag ska strax in och ta en fika med henne på jobb, och efter det ska jag baka lite till vår loppis i helgen.
Också måste jag in och titta på tapeter och färg till min sovrumsmakeover, har inte hunnit innan, det har varit så mycket loppisförberedelser så allt annat har fått hamna efter. Efter denna helgen ska jag koncentrera mig på att känna efter att jag har semester då är det bara två veckor kvar, jäklar vad snabbt det går.

Inga kommentarer: