12 juni 2015

Målade jeans

Jag fick ett par avlagda barnjeans som jag tänkte piffa till med lite textilfärg, hade inte provat Panduros textilfärg i sprayform förut, men nu var det dags.
 
 
Började med vanlig vit textilfärg som jag applicerade lite slarvigt med ett gammalt kreditkort.
Spädde också ut lite vit färg och stänkte på lite här och var.
När det hade torkat så tog jag svart textilfärg och en sifferschablon och tryckte dit lite siffror.
 

När den undre färgen hade torkat så gick jag loss med turkos och blå sprayfärg, tanken var att det skulle komma mest färg på det vita men det kom lite överallt, samtidigt var ju tanken att det skulle vara lite slarvigt gjort och det blev det också. Om man bortser från torktiden så tar det kanske en kvart att göra alltihop.

När sprayfärgen hade torkat så tog jag sprayfärgen igen, skruvade av korken och doppade slangen inne i flaskan i färgen och stänkte lite blått för att ge det lite ytterligare slarvig känsla.
 
Närbild
 
Ett snabbt och enkelt pyssel som även barnen kan vara med på, om man väljer en täckande vit färg så kan man passa på att måla över diverse fläckar också. Sprayfärgen är väldigt dryg, jag använde dem även på en handduk och canvastavlor men har kanske använt 1/4del per flaska. =)
 
Carolin
 
 

Inga kommentarer: