8 oktober 2014

Choklad & Bananmuffins

Gjorde lite halvnyttiga muffins i min lilla juicemixer häromdagen här kommer receptet på det =)
Som vanligt så kunde jag inte hålla mig till receptet men jag har skrivit både orginalet och min variant.
 
 
3dl Vetemjöl (jag tog hälften mandelmjöl)
1dl Socker (jag tog ca1/2dl Agavesirap istället)
1/2dl Kakao
1/3tsk Salt
1tsk Bakpulver
2 Mogna Bananer
1/2dl Matolja
1 Ägg
1/2dl Hackad mörk choklad elr. chokladdroppar
 Valnötter till topping (hade jag ej hemma)
 
Sätt ugnen på 175 grader.
Mixa bananer, ägg och olja i liten mixertill slät massa.
Häll ner socker, salt, bakpulver och kakao och mixa igen.
Sedan gjorde jag så att jag själv rörde ner mjölet och chokladhacket för det blir lite tungt för mixern.
Sleva upp i muffinsformar, blir 6-8st mellanstora, de blir inte så höga.
Saftiga och goda, kommer att bakas fler gånger.
 
 
 
 

Inga kommentarer: