27 maj 2014

Bananplättar

 
Idag provade jag att göra ganska nyttiga Bananplättar i min lilla drinkmixer, det var superenkelt och dom blev väldigt goda, fungerar såklart lika bra att steka dem som pannkakor istället.
 
Provade precis att äta en överbliven kall med lite Hasselnötssmör på och det var inte fel kan jag säga.
Jag åt mina med Vaniljyoghurt och Valnötter och lite Äppelmos.
 
 
1 Ägg
2dl Mjölk
1 Banan
1 1/2dl Fullkornsvetemjöl
1msk Lättsockrad Äppelmos
1/2tsk Vaniljsocker elr. essens
1msk Valfritt socker elr. Honung
1liten tsk Bakpulver
1gnutta Salt
 
Häll allt i en drinkmixer och kör ihop allt det går snabbt, färdigt att steka, jag fick ut ca 15-16st plättar så det blir en stadig frukost för två, eller spara som sagt dem och ät dem kalla med någon form av naturligt nötsmör på.
 

 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät väldigt gott! Var har du köpt kudden som syns i bakgrunden? Den var väldigt fin! /Åsa

Carolin sa...

Ja dom var godare än andra bananpannkakor jag provat, ska prova att byta ut mjölet mot mandel elr kokosmjöl. Kudden köpte jag förra året på Rusta elr ÖB kommer inte ihåg :)