30 januari 2014

Sänggavel!

Gårdagens projekt var att bygga en ny sänggavel. När vi renoverade vårt hus bytte vi sovrum med vår lille son. Vi fick då ett väldigt litet sovrum och för att få lite mer plats att kunna ta sig runt sängen valde vi nu att ta ut sängramen och bara ha en gavel istället.






Byggde först en stomme av plywood och reglar.




Klädde den sedan med ett gammalt täcke som jag häftade fast med häftpistolen.


Sen klädde jag den med tyg som jag också häftade fast och vips så var den färdig.
Har beställt nya sängbord på trademax som jag väntar på. Tänkte sen göra en hylla att sätta ovanför sängen som jag kan ha lite lull lull på.

Åsa

2 kommentarer:

Carolin sa...

Jättefin trodde först täcket var d färdiga resultatet å tänkte att jag inte kände igen din stil ;) Kul att någon av oss hinner vara lite kreativ och göra lite inlägg, själv åkte jag på att jobba åtta dagar på raken med en lite go förkylning i kroppen åxå, pysseltiden ligger typ på 0 just nu men jag roar mig med att läsa om andras projekt :)

Anonym sa...

Haha! Täcket är ju inte precis min stil!!!Jag har lite kort som jag ska bli färdig att lägga in! Hoppas förkylningen ger med sig! Kram Åsa