19 december 2013

Pimpad kakburk

Idag fyller min farfar hela 93år och i present från mig fick han en omgjord kakburk med hembakade kakor, recept kommer imorgon. Men idag får ni se burken, ett billigt och roligt återbruk tycker jag.
 
Eftersom jag tänkte använda mig av bla servetter så var jag tvungen att spraya burken vit först, annars lyser det ursprungliga burkmotivet igenom.

På locket använde jag mig av en av mina favoritservetter, jag klippte ut en rundel som var lite större än locket så det skulle räcka att vika ner på kanterna. Klippte sedan 1cm djupa jack runt om så det skulle bli lättare att få snyggt på kanterna. Man använder vanlig decoupagelack, jag föredrar matt, lägg på servetten (endast översta skiktet) och lacka endast ovanpå servetten, det blir lite mindre rynkor om man inte limmar under, limmet går igenom i alla fall.

Lite gamla bokblad på sidan av själva burken, där lackar jag både under och över.

Band ett natursnöre också på locket, lite för att dölja lite en ojämn kant från servetten.
 
 

Inga kommentarer: