11 oktober 2013

Hösttårta!

Förra helgen gjorde jag en tårta till mannens fotbollsförening. De har som tradition att bjuda supportrarna på tårta på sista hemma matchen. Min tårta blev så här:

Första fyllningen var vaniljkräm blandat med nötkräm och skivade bananer ovanpå.



Den andra fyllningen var grädde blandat med plommonmarmeladen (Kanel och vanilj) som jag gjorde för ett par veckor sen.



Ovan på tårtan gjorde jag en kräm med smör, kakao, mjölk och florsocker sen hyvlade jag choklad över. (Det är enklare att hyvla dubbelnougat och det blir snyggare).
Sen dekorerade jag med löv av mandelmassa som jag färgat lite orange. På sidorna spritsade jag bara grädde.



Ja, det var ett litet tips på en hösttårta! Om ett par veckor fyller min mamma år och vi ska åka bort ett par dagar och då vill mina barn att vi ska göra en tårta till henne. Ska försöka komma ihåg att fota så kanske ni får se den också. ( Mina barn missar aldrig en fika! Kan de brås på sin mamma?)

Åsa

Inga kommentarer: