5 oktober 2013

Blomkrukor med decoupage

Fick två stora fina Orkidéer som jag inte hade passande krukor till, så jag målade och decoupagade två helt vanliga terrakottakrukor med vit färg och bibelblad.

Började med att lacka krukorna, dels för att de inte ska suga upp fukt och dels för att det inte ska gå så mycket färg, terrakottan suger åt sig massor med färg annars.

Målade dem vita på in och utsida.

På plats i köksfönstret.

Här ser man att jag har limmat på gamla bokblad, men jag tyckte de var lite för gul/bruna så jag målade över dem med lite utspädd vit färg. Ska nog dekorera med ett snöre och en liten tag med en fågel eller något, till jul kan man bara byta ut det mot något juligare.

Imorgon kommer mina kollegor hit på en pysselkväll, vi har ju nöjet att sälja Panduro i butiken där jag jobbar, och nu ska vår systerbutik också börja sälja, så vi ska ha en liten genomgång både för nöjets skull och för arbetet. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Pysselkväll lät ju väldigt kul! Har en fundering på att göra halsband av tenn. Ska visa min idé för dej någon dag så får vi se vad du tror!
Ha så trevligt ikväll! /Åsa