24 juni 2013

Återbruk av kaffeservisen


Här får ni förslag på vad ni kan göra med mormors gamla kaffeservis och BH =)
Jag är så svag för små romantiska och nostalgiska kaffeserviser, har köpt på mig alldeles för mycket som jag inte använder, får nog införskaffa mig lite kakelborr och ett rejält lim.
 

 
 


En stark magnet under kaffefatet blir en bra nåluppsamlare, smart och fint.

 
Ganska originellt men fyndigt, vet inte vad sambon hade tyckt om det hela i vår trädgård faktiskt.

Jag har sett gamla trattar på loppisar och varit på väg att köpa dem för jag tycker dom är charmiga,
nu vet jag vad jag kan ha dem till.

 
En planka med glasburkar blir en fin takkrona till värmeljusen, antar att man borrat hål för burkarna så att det blir luft uppåt, lite pyssel men ack så charmigt.



Udda porslin kostar ju ingenting på loppisar, man kan man klistra siffror i varje kopp eller bara använda faten, kreativ design som dessutom är återanvändning det gillar vi.
 
 


1 kommentar:

Anonym sa...

Roliga idéer! Hoppas allt är bra! Jag ska försöka börja igen!
Kram Åsa