4 maj 2013

Sommarens smycken

Jag har en ledig helg men som vanligt ska ju en massa måsten fixas före nöjen, men jag hoppas på att hinna göra några armband (snart morsdag) och måla färdigt en tavla. Här kommer lite smyckeinspiration.

Här snackar vi Statement jewlery, går inte att missa.

En gammal brosch på ett pärlhalsband, fint...

Det här med att väva ihop småpärlor går ju att variera i det oändliga, jag har dock aldrig testat.


Att fläta ihop flera olika kedjor, band osv är inte så dumt heller.


Jag satt och rullade små pärlor på tandpetare som barn, allt man behöver är tidningspapper och lim, och tandpetare att rulla dem på. Billigt pyssel som barn också kan roa sig med.

Bocka till små ord av silvertrådar är lite pyssligt men fullt genomförbart, jag har gjort större i vanlig ståltråd som man kan ha på väggen osv.

Stora blaffiga smycken av träpärlor.

Här har man också vävt ihop ett armband men på ett oregelbundet sätt som jag gillar, blir lite sugen på att testa.



Ibland stämmer Less is more, enkelt men ändå fint.


Bilderna kommer mestadels från Etsy.com, där finns massor av fina hantverk =)


Inga kommentarer: