26 maj 2013

Övermålad tavla med kludd

Tänkte att det var dags att testa någon ny målningsteknik, denna typen av målning har jag sett en hel del av på sistone, alltså man målar en slumpmässig bakgrund som man sedan delvis målar över.
Det var faktiskt riktigt roligt och befriande att bara släppa loss utan krav, mycket ska ju ändå målas över så man skulle ju inte vara för seriös.
 
Jag hade inte tänkt göra så mycket mönster i bakgrunden men när jag väl kom igång så gick det av bara farten, slängde in lite stämplar och glitter också.


Här började jag måla ut konturerna på motivet.

Sedan målade jag över allt som inte var själva motivet, det var kanske inte så värst roligt men det gick ganska snabbt.

Jag hade klistrat på bokstavsstickers innan jag målade på det turkosa, när man sedan pillrar bort dem så lyser ju bakgrunden igenom.

Det aprikosa mönstret på vänsterkanten gjorde jag med hjälp av en schablon och reliefpasta blandat med lite aprikosfärgad hobbyfärg, så det är lite upphöjd effekt på det. Klistrade på lite vingar av ett gammalt bokblad.

Målade inte över bakgrunden på kanterna.
 
Vet inte vad jag tycker om resultatet precis, ganska rörigt intryck, skulle nog ha skalat av med ett enklare motiv om jag gjorde om det. Men väldigt kul att ha testat och framförallt bra träning för mig att måla lite mer intuitivt utan en massa krav, barnsligt kul skulle man kunna säga =)
 
 
 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tyckte den blev fin. Snygg på en vit vägg Kramar Åsa