30 december 2012

Nytt år, ny kalender

Jag brukar få reklamkalendrar varje år och det har blivit lite tradition att sätta min egen prägel på den, i år blev det inget lysande resultat, men jag väljer att visa den ändå...

 
Jag börjar med att stämpla över reklamtrycket i guld, med svart vattenfast stämpeldyna.

Det försvinner inte helt men det tonas ner lite.

Sedan duttar jag på Alcohol Inc i silver och grön/turkost, lite av det svarta låter jag lysa igenom.

Och nu kommer vi till själva misslyckandet, jag skulle stämpla själva ramen runt årtalet, då använder jag en torr stämpeldyna så trycket blir halvsuddigt. Jag bestämmer mig för att trycka om, och försöker pricka in det första trycket, misslyckas såklart med detta. Siffrorna blir sneda och alldeles för skarpa då jag tagit en annan dyna, ja ni ser själv. Lyckades rädda det lite genom att fylla i med svart penna, och stämpla alcohol inc över siffrorna, så nu är det lite mer utjämnat, men det skedde efter att bilden togs. 

På baksidan har jag stämplat en gammaldags annons, men det var svårt att fota för silvret i bakgrunden på kalendern blänker.
Baksidan blev den finaste sidan faktiskt, men man lär av sina misstag.
 
 
 


Inga kommentarer: