8 december 2012

Julstämning

Idag ska jag och mannen på julbord! Åh, vad det ska bli gott! Barnen ska med farmor och farfar till barnens nästkusiner och då gjorde jag dessa renar som de kunde ha med sig. Hittade dem på en annan blogg och tyckte de var så söta. Där hade man nog använt mörkare choklad, men jag använde mjölkchoklad då jag tror att barnen tycker det är godare.

 
Nu när det har blivit kallt och snö så har fåglarna inte så mycket mat så nu äter de mina dekorationer. Det började på trappan, men det var inte så trevligt med allt fågelbajset så de äpplena tog jag bort. Nu har de istället flyttat till blomlådan utanför köksfönstret och det tycker jag är ok. De är så söta där de sitter och tittar på oss, de verkar helt orädda! Vi har tidigare år hängt ut talgbollar, Talg och solrosfrö men det rör de inte så äntligen verkar jag ha lyckats!
 
 
Åsa

1 kommentar:

Carolin sa...

Söta pepparkakor, jag har varit lite sugen på att köpa kristyr och grejor och dekorera pepparkakor, men jag lär nog inte hinna. Ser dåligt ut att det blir julkort gjorda här bara=)