17 december 2012

Gammaldags julgranshängen DIY

Jag hinner inte att julpyssla hälften så mycket som jag fantiserar om och önskar, men lite småprojekt på kvällarna efter jobb har det blivit.

Jag hittade en påse med små virkade blommor på en loppis som har legat och väntat på bättre tider i en låda.

Vanligt trälim, vatten, glitterströssel mm.

Späd ut trälimmet med vatten, det ska bli lite som en lös filmjölk.

Dränk in blommorna helt i limlösningen, krama sedan ur dem ordentligt, lägg dem på ett bakplåtspapper och släta ut dem. Häll på glitter på kanterna innan limmet hinner torka.


Jag ville hänga dem i Organzaband men helt plötsligt så gick det inte att uppbringa sådana i hela detta hus...

Limmade på gammaldags änglabokmärken som jag har köpt på Panduro.
Fråga mig inte varför bilder helt plötsligt har börjat vända på sig.....
 



Ikväll har jag gjort två julkort också, det ser dåligt ut att det blir fler i år, fasligt vad jag gnäller idag. Men man går alltid och bygger upp förväntningar på att man ska julpyssla, baka, göra julgodis osv inför varje jul, och det blir nästan aldrig tid, men det blir jul ändå =)

Inga kommentarer: