17 november 2012

Altrade burkar

Jag tycker det är kul och kreativt när man dekorerar gamla burkar och askar med en massa smågrejor. Det blir som ett litet tittskåp som man kan titta länge på, det liksom väcker barnet i en, speciellt så gillar jag ju de med små älvor. Det går ju att blanda in gamla foto och små minnessaker hur som helst, i vad som helst, bara att gnugga de kreativa knölarna.

 
 











 
Min mormor hade massor av småprylar, oh vad jag ångrar nu att jag inte tog tillvara på mer av de grejorna när vi tömde hennes hus. Hon är den som jag mest troligt har ärvt pyssligheten av, om hon hade varit i livet idag så hade det varit kul att pyssla med henne med den typen av pyssel som jag sysslar med nuförtiden. Imorgon håller jag i en Mixed Media Workshop ute hos en kompis i hennes keramikverkstad, detta ska bli spännande, väskorna är färdigpackade, nu ska jag bara skriva ihop en lite fusklapp så jag inte glömmer bort vad jag ska prata om =)
 


Inga kommentarer: