10 juli 2012

Regniga dagar

Sambon och jag har semester nu men veckan är vigd åt att riva garaget och bygga ett nytt, tanken var att jag skulle vara med och riva och hjälpa till där jag kan. MEN då hade jag inte räknat med spindlar stora som åttabenta hamstrar, det är inte OK att vi har så stora i Sverige och definitivt inte i vårt garage. Så jag har omplacerats till hemmafru istället, jag passar upp med mackor och nybakade muffins osv. Tyvärr får jag inte skräckbilderna ur huvudet och på nätterna drömmer jag mardrömmar om jävelskapen, kan bara konstatera att det är ren och skär spindelfobi jag har, vissa tycks tro att man bara sjåpar sig lite på "tösavis" men jag får panik när dom helt plötsligt bara sitter där.

Givetvis så regnar det har tittat på vädersjater och det tycks hålla på minst ett par veckor till troligen längre, så vi får gör det bästa av sommaren, här kommer lite tips:

1. Pyssla (såklart) virka, sy, gör om loppisfynd, måla, gör julkort! Såg att Pysseltagen.se har fraktfritt idag och imorgon, behöver jag säga att jag påbörjat en beställning där =) Samla ihop ett gäng för en pysseldag kan också vara kul.

2. Titta på gamla filmer. På sidan FastPass TV kan man se både filmer och tvserier online gratis, kör en mastodontfilmdag, bara att klicka och börja titta, vissa länkar fungerar dåligt men det finns oftast flera alternativ. Eller titta på Youtubeklipp i utbildande syfte där finns gördetsjälv-filmer på så gott som allt du vill testa inom pyssel mm.

3. Läs, gå på loppis och köp en trave böcker för ingenting. Fram med filten en kopp te och en bra bok, ett tips är Diana Gabaldons tegelstensböcker, går inte att sluta. Eller varför inte testa att skriva en bok själv? Talböcker är inte så dumt heller då kan man pyssla samtidigt.

4. Baka bröd och kakor och matpajer, bra att ha i frysen sedan när man börjar jobba igen, blir lite orolig över vikten när jag tänker på ovanstående tips, så jag slänger in hoppa hopprep bara för syns skull.



Nu måste jag agera lite hemmafru igen och baka Fifirutor till kaffet, på återseende.



Inga kommentarer: