26 juni 2012

Småpyssel

Det duggar inte så tätt mellan pysslet men helt overksam har jag inte varit.....

Den här gamla drickahållaren eller vad det heter, hittade jag hos min farfar förra sommaren, nu har den fått ett par lager vit färg. Ska slipa den lite på kanter osv, är liiite sugen på att stämpla dit något i ljusgrått på ena långsidan, samtidigt som jag tycker det är fint med franska ord osv, så kräker jag på det, det finns ju snart på allt och känns så förutsägbart. Jag gillar ju fjärilar så kanske det, men somsagt ena halvan vill ha det lite puttinuttiga och andra halvan vill ha det stilrent, jag lider av delad personlighet i detta fallet =)


Sydde en kudde av ett roligt tyg som jag köpte på Stoff & Stil för ett par år sedan. Kuddarna i bakgrunden har min mamma gjort av gamla linnelakan och av delar av ett överkast som min mormorsmor virkade för typ hundra år sedan.

Nästa projekt består i att fixa denna lampskärmen, men det står helt stilla, förslag?

Och nu ska resten av min lediga dag ägnas åt tvätt, städning, disk och övriga nödvändiga göromål.

Inga kommentarer: