15 april 2012

Om jag hade pengar......

Jag klagade häromdagen på att där sällan är några roliga hus tillsalu i mina trakter, men just nu finns det tre stycken speciella. Här en gammal biograf som hade varit perfekt med bostadsdel i en halvan och företagsdel i andra, synd bara att vi redan bor i hus och inte behöver ett till.

Här har vi entrén, tillochmed den gamla biljettluckan finns kvar.


Stort ljust kök med rutigt golv, whats not to like.....

Fina gamla spegeldörrar.

Generösa rum med högt i tak.

 Här har vi alltså biografdelen, taget uppe ifrån balkongen där maskinrummet ligger.

Där finns en fotostudio idag, precis vad jag skulle ha i ena hörnet, kanske kontor på scenen.

Vill ha........


Här kunde jag ha sommarcafé.


Varför har man inte ett par miljoner liggande, tror jag ska slå till på en Trisslott idag, är det meningen så vinner jag ju storkovan. 

Vinner jag alldeles för mycket så kan jag ju alltid investera i de här två objekten också.

En gammal kvarn som fortfarande fungerar då det rinner en å där, man har satt in elverk och producerar sin egen el, man kunde ha gjort lägenheter i sidolängorna, eller stora utställningshallar mm.

Ett litet minislott mitt ute i skogen hade man väl också kunnat stå ut med, ganska nybyggt dock, inte lika charmigt.

Jag bor redan i ett hus som är ganska färdigrenoverat, så jag behöver ju inte fler, nackdelen är att här finns ingen plats att starta upp någon affärsverksamhet. Men drömma får man =)

 

Inga kommentarer: