7 april 2012

Loppis & pengafågel

Häromdagen var jag inom en snabb runda på Erikshjälpens loppis, det var första gången på den loppisen. Den var välorganiserad men lite för "fin" för min smak, jag vill gärna rota i gammalt rostigt skrot, där man kan hitta gamla nycklar osv. Den var lite dyrare än jag är van vid men samtidigt går ju en del av pengarna till välgörenhet så det är ju OK att betala lite extra.

Köpte bara ett par böcker, två rena läsböcker, en naturbok där jag ska klippa
 ut fåglar och fjärilar mm, till mina tavlor.

Jag hittade också ett ex av Norden flora, jag har ju redan en som jag inte velat klippa i, men denna extra kan jag nu alltså gå loss med saxen. Jag tänkte rama in blomsterbilderna med olika bakgrunder, gärna i gamla fina fotoramar. Jag har bara ett dilemma, vad ska jag göra med alla mina alster, det känns inte som att cirkeln sluts riktigt när man producerar och sedan bara lägger dem på hög, jag skulle vilja ha in lite pengar som generar i nytt pysselmaterial, det skulle kännas mer positivt. Visst man kan skänka dem till välgörenhetsorganisationer jag har ju tidigare skänkt till KKS.nu som tar hand om hemlösa katter, vilket såklart känns bra, men jag återkommer hela tiden till tanken på att få till en form som kombinerar hobby och affärsverksamhet, hur gör ni andra pysslare, har någon av er testat att sälja på Etsy.com?


 Min svägerska fyllde år häromdagen så jag gjorde en lite pengafågel till blomman, och fyller man år mitt i Påsken så bör ju fåglen ha lite fjädrar.

Ha en bra Påskafton =)

Inga kommentarer: