18 januari 2012

Smygsstart av påskpyssel

Igår blev det lite planlöst pyssel av olika slag och reslutat, men det behöver ju inte alltid vara så pretentiöst och planerat, en del av alsterna ska min mamma få, hon fyller år idag, också har jag köpt en vattenkaraff till henne också.

Det märks att jag längtar efter Påsken nu......

En kyckling eller tupp eller vad man ska kalla denna varelse, gjord av tjock och tunn ståltråd.
Den må se ut som att ett barn har gjort den men den tog ändå sin lilla tid att göra.

Det blev en kalender till, denna i grönguldig färg.

Ett par ägg blev det också, grundade med svart vattenfast stämpeldyna för att få en mörkare botten.

Här färgat med Alcohol Ink i lila, grönt och guld, ett utstansat bibelblad och ett natursnöre. 


Ett ägg grundade jag också med svart stämpeldyna och sedan duttade jag på enbart silver i Alcohol Ink, stämplade också dit en liten fjäril.

Jag bankade också ut en gammal tesked, ångrar dock att jag gick på med kulhammaren för att får mer struktur, skulle nöjt mig med att platta till den och stansa in ett ord. Tänkte skrivit något blomnamn eller ört men det fick bli GRO istället.

Hejhej!

 

1 kommentar:

Malin på pastill.nu sa...

Men vad fina påskpyssel! När är det påsk egentligen, börjar det bli dags att påskpyssla för mig också kanske? :-)