28 augusti 2013

Altrade hus mm

Att altra innebär alltså att man utsmyckar olika föremål med en massa pynt och småsaker.
Man kan altra, canvastavlor, askar, träföremål, ja i stort sätt allt faktiskt, jag ska på loppis på lördag så då blir det säkert lite rostiga småpinaler.
 
Här har man dekorerat en ram med gamla vintage broscher, knappar och annat.

Här kan jag ha nytta av min nya lödmaskin, som jag aldrig hinner testa, alldeles för mycket jobb på sistone för att hinna några större pysselprojekt. Kan ju bli ett roligt sätt att ha sina foto i.

Man kan använda en vanlig canvastavla men utnyttja träbaksidan istället, då bli det ju lite djup i tavlan.

Som ett litet tittskåp fullt med små detaljer, man kan titta länge =)






Denna bilden vill inte vända sig men ni fattar, här har man gjort en klocka av en ask som smyckats med lite skåpknoppar och annat. Jag har en diger samling med gamla nycklar nu och ändå är jag väääldigt snål med att använda dem i pyssel, jag vill spara alla själv, habegär deluxe på nycklar alltså.

 
Decoupage och antika foto i kombination, kan det bli bättre.... Jag tycker decoupage är en försummad teknik, alla kan göra det, det är ett relativt billigt pyssel osv, men jag tror det har lite 90-tals stämpel över sig. Många förknippar det med en halvrolig servett som limmas på en träbricka osv, men idag finns det massor med roliga servetter och dessutom kan man ju använda min favorit nämligen gamla bokblad, silkespapper med stämpeltryck och gamla foto, whats not to like?

Det är inte alla som har sina gamla släktfoto framme (vilket jag tycker är synd, på det viset faller personerna i glömska och kommande generationer glömmer vilka det är) men om man lade in fotona i små konstverk så kanske de hade haft dem framme. Tror jag ska flörta med sambon så han får såga till små hus på sitt jobb som jag kan pimpa.




 
 
 

Inga kommentarer: