24 mars 2013

En rosa påsk?

Jag är ju väldigt svag för rosa och nu har jag påskpyntat i rosa.
Är det okej eller är påsken bara gul?

Mitt påskris med rosa fjädrar.
 
 
En krans som jag gjorde förra året. Den är gjord av fjädrar i olika rosa och lila toner som jag köpte på Blomsterlandet. De brukar ha ganska mycket olika fjädrar att välja bland. På kransen klistrade jag sen fast lite små plastägg och en spetsrosett. Bokstäverna köpte jag på rea på Åhléns förra året.

 
Här är ett påskägg som jag gjorde hos min svägerska då hon ordnande påskpyssel ett år! (Väldigt trevligt!) Det är ett gamalt påskägg som är klätt med bibelblad och servetter, sen lite spetsband och en utstansad fjäril på det.
 
Det var några påskbilder hemifrån mig!
Glad Påsk!
 
Åsa

1 kommentar:

Carolin sa...

Rosa passar till alla tillfällen =)