10 februari 2013

Mixed media flicka med guldhjärta

Snart är det alla hjärtans dag, så vad passar väl bättre än en tavla med lite hjärtetema.


Började med att stämpla gammaldags text i en brun vattenfast stämpelfärg.

Jag lät lite brun utspädd färg rinna ner över duken från ovankanten.

Använde lite av kanten och hörnet från denna sevetten.

Limmade fast servetten och ett designark i mitten.

Svampade över allt lite slarvigt med brun färg.

Sedan svampade jag över med turkos färg.

Stämplade på svarta krumelurer kanterna och nere omkring.

Stämplade lite kloka ord på ett gammalt klädesmönsterpapper.

Målade en liten guldkedja med ett litet glittrigt guldhjärta i handen på flickan.

Här är det färdiga resultatet, en bit spets limmades på klänningen, ett gammal bibelblad och ett bokmärke i form av en ros limmades på. Som vanligt så hade jag kunnat fortsätta att tillföra små detaljer men jag stoppade mig själv.

Pysselrummet står nerpackat i vårt vardagsrum just nu så det bli nog inte så mycket pyssel förrän allt är på plats igen, men då jäklar..... =) Ikväll ska det tapetseras och imorgon ska det skruvas upp hyllor osv, vi får ta lite varje dag, vi har båda haft förkylningsinfluensan hela veckan så det har gått på sparlåga här.


Inga kommentarer: